« »Nieuw logo

Gepubliceerd op 08-07-2019

Op 24 en 25 mei, hebben wij twee geslaagde open dagen gevierd, vanwege het 20 jarig bestaan van DKH metaalbewerking. Op deze dagen hebben wij ook met trots ons nieuwe logo geïntroduceerd. Dit willen wij ook graag delen met de mensen die niet bij de open dagen konden komen.

Het nieuwe logo staat voor dezelfde kwaliteit als de producten die wij leveren.

Hier leggen we uit waar de verschillende onderdelen voor staan in het logo:

Het blauwe hart
Van een stuk ruw metaal wordt, volgens de specificaties van de klant, een prachtig product gemaakt. Het blauwe hart is als het ware een trots keurmerk dat ieder product met zich mee draagt. De pijl naar rechts geeft aan dat het product wordt overgedragen naar de volgende schakel in de keten.

I<
Op een deel van de letter K na, zijn de letters recht en hoekig. De K is een haakse hoek met een lichte kromming. Een leuke vorm die de mogelijkheid geeft om uit te leggen waar De Kromme Hoek zijn oorsprong vond. Abstract geeft het weer dat een frees in een stuk metaal snijdt. Daarbij is deze pijl de tegenvorm die nodig is voor de pijl in het blauwe hart. De twee pijlen samen geven de verbindende kracht die twee partijen nodig hebben om in beweging te komen.

Lijn
Iedere letter bestaat uit twee delen. Met precisie doorsneden. Zo vormen we samen DKH. De lijn benadrukt de pijlrichting van links naar rechts waardoor er vooruitgang in het logo zit.

Slogan
De slogan spreekt voor zich. Stevige kapitale letters laten zien dat we vanuit een no-nonsens cultuur (samen) werken in metaalbewerking. Mooi grijs zoals we metaal graag zien. De letters K hebben in de basis dezelfde vorm als die van DKH. Mooi uitgebalanceerd zodat het een betrouwbaar fundament vormt.

Lijn
De historie is onderdeel van de toekomst. De kleuren in het logo en de basisvormen zijn dus  behouden. Verbetering komt door het goede te behouden en op tijd te vernieuwen waar nodig.

Samen
Volgens de werknemers heerst er een familiaire sfeer in het bedrijf. Een bedrijf waar ‘Samen’ wordt beleefd is goud waard. Dat woord mag dan ook vooraan staan in een slogan.

Logo-DKH-JPG-1562583437.jpg